WAARSCHUWING: blijkbaar ondersteunt je browser geen JavaScript of staat het niet ingeschakeld. Aangezien JS op geen enkele manier de veiligheid of privacy van je pc in gevaar kan brengen, maar wel interessante interactiemogelijkheden biedt, gebruikt deze site erg veel JavaScript. Wil je dus van alle toeters en bellen genieten, doe jezelf een lol en verzet de settings van je browser even ;o)
Orcs en Dwergen???
Hoi, zoals de meeste mensen weten speel ik Wood Elves maar ik wil daar niet meer mee spelen daarom speelt mijn zusje er nu mee! (oefenkamaraat)
Ik heb dus de battle of skull pass gekocht, en heb een paar keer met dwergen en o&g tegen woord elves gespeeld. Maar nu ben ik van bijde gek en wil ik bijde legers uitbreiden, maar veel mensen zeggen dat je dat beter niet kan doen! Qua tijd (heb tijd doe nooit husiwerk en sta alleen maar 8en!) en kost veel geld (heb 2 ochtendwijken wat ik nooit uitgeef! (€550 per maand!)
Dus zijn er tips voor mij om mijn leger optimaal uittebreiden ik heb nu al de armybooks van bijde!
En ik heb dus battke of skull-pass set en wil voor dwergen en o&g's de battalion's kopen!
Hopelijk krijg ik veel hulp!
Aan de moderators: srry als er nog veel taalfouten in staan, ik heb er op proberen te letten
Reacties
door daanio0 draak, 1784 / 3161 gepost: 17-2-2010 om 23u04
Antw: Orcs en Dwergen???
Om te beginnen:
Lees het een keertje over, dat scheelt heel veel.
En dan nog een vraagje om ons allemaal op weg te helpen:
Hoe wil je spelen met beide legers? Wil je met dwarf artillery spelen, of toch meer CC? En dezelfde vraag over O&G. Zeg gewoon wat over je speelstijl en je tactieken enz, dan kunnen wij je flink helpen.
En dan over de dwarfs, waar ik je al wel mee kan helpen:
Het battalion is goed, maar maak dan wel van die cannon een organ gun. Die haalt zijn punten er meestal uit, en met een beetje achter-op (back-up) zal je hem niet snel kwijtraken. Daarbij vind ik zelf Longbeards met Great Weapons zeer goed, want er zijn niet veel units die Ws5 S6 I2 A1 mannetjes kunnen weerstaan, wel? En als je dan alles een beetje tactisch plaats, en van de units van de tegenstanders ranks afschiet, komt het helemaal goed.
Maar, nogmaals, we hebben echt meer info nodig.
mvg
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door jjbouwen draak, 34 / 158 gepost: 18-2-2010 om 7u49
Antw: Orcs en Dwergen???
Ik wil vooral Orcs plaatsen aangezien die erg sterk zijn, ik wil met O&G's heel offensief spelen dus alles naar voren en zoveel mogelijk chargen dat wil ik ook het "beste" leger maken. Ik wil dwarfs gebruiken tegen tegenstanders waar O&G's vet in het nadeel zijn zoals: alle Elven rassen, O&G's, Skaven. En ik was al van plan om van het Dwarf Battalion paket een organ gun maken, want die is erg handig tegen cavalary.
Zijn er nog meer dingen die ik specifiek moet weten? 8th edition
17 win
3 draw
9 lose
door dagreenskin draak, 27 / 132 gepost: 18-2-2010 om 12u50
Antw: Orcs en Dwergen???
Als je vooral orcs wilt gebruiken in je o&g leger
hoef je geen dwergen leger te gebruiken tegen
alle elfrassen. Alleen goblins hebben de fear elves
regel. En waarom vindt je orcs&goblins in het
nadeel tegen skaven?in the old days everything was greener
door daanio0 draak, 1785 / 3161 gepost: 18-2-2010 om 13u11
Antw: Orcs en Dwergen???
Dan een stukje over de dwarfs:
Ik snap dat jij problemen gaat krijgen met shooting en met grote overmachten, en daar zal ik het volgende mee doen:
Shooting:
1:Zet grote blokken neer.
Een dwergenleger is de pineut, als er een groepje gaat lopen. Dat gebeurd dan wel niet zo snel met Ld 9, maar aangezien een dwergenleger meestal wel compact staat opgesteld, zijn er al snel 2 of 3 units in de buurt, die dan ook moeten testen. Met grotere blokken voorkom je dit, doordat niet snel 25% eraf word geknald.
2:Bestrijdt ze met hun eigen wapens. Dwergenlegers kunnen zelfs met de Strollaz rune, niet voor beurt 4, of eigenlijk 5, bij de tegenstander zijn (Gyrocopters en miners uitgezonderd). Als jij genoeg afstandwapens hebt, dan schiet jij gewoon flink wat mannetjes weg, en hopen op die 25% of meer. Jammer genoeg is dit tegenstrijdig met de eerste regel, of je moet op een verhoging kunnen staan en dan 21 mannetjes daarop kunnen zetten. En ik zeg expres 21, want dan moeten er 6 ventjes worden afgeschoten voor die 25%, anders maar 5.
Overmacht:
1: HEEEEL defensief opstellen, dus in een soort halve cirkel, dat ze geen flanken kunnen pakken, en de buitenste ring shooting met schilden, zodat ze ook nog kunnen vechten, en de middelste ring alle soorten warriors met alle soorten wapens. Het hele grote voordeel is dat je eerst veel afschiet, dan nog kan vechten met die schutters, en dat pas eigenlijk daarna de echte warriors aan de beurt komen. En ga vooral hier en daar rangen erafschieten. Dat is echt verschrikkelijk handig. Uiteraard kan je als 3e ring thorek ironbrow doen, die wordt verdedigt door een paar ironbreakers, want die haalt zijn punten er meestal uit, vooral als je het op een wat kleinere unit orcs doet, waardoor die misschien wel die 25% kunnen halen, en zo het hele leger laten lopen. Maar ook dit, kost net als de andere 2 ringen, heel veel punten.
2: Ik moet zeggen, veel meer weet ik niet te bedenken.
Ik gebruik die tactiek van die ringen in grote gevechten, tenzij de scenery niet meezit, veel, omdat je gewoon alles uit de dwarfs kan halen, dus veel shooting, en dan ineens toeslaan met de warriors, die moeilijk te killen zijn vanwege die standaard 3+ save in combat, soms zelfs 2+. Daarbij zijn great weapons ook heel goed, vooral voor die kleinere units van 10, en dan de tegenstander outflanken, hoewel mij dat nog nooit gelukt is.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door jjbouwen draak, 35 / 158 gepost: 18-2-2010 om 15u17
Antw: Orcs en Dwergen???
Als eerst bedankt voor de reacties.
Ik vind skaven niet fijn tegen orcs omdat hun: 1 ook met veel zijn dus geen meerderheid positie, ze hebben betere shooting, ze hebben sterkere mannetjes en betere verdediging (volgens mij?)
Die dwergen erg defensief opstellen is inderdaad erg handig maar is het ook het proberen waard om met bijna alleen maar "niet shooting" moddellen te gaan spelen? (natuurlijk wel een bolt trower erbij
En ik wil inderdaad met veel orcs spelen maar natuurlijk ook een paar goblins, maar die zijn dan wel een zwakte in je defensie (goblins vooral om de fanatics! 8th edition
17 win
3 draw
9 lose
door highelvesforever draak, 278 / 858 gepost: 18-2-2010 om 16u01
Antw: Orcs en Dwergen???
Even iets: de Bolt Thrower van de dwergen is niet zo goed, omdat ze alleen pierce ranks kunnen doen, en kan je voor die punten beter iets kopen dat niet door ranks heen gaat, zoals een stone thrower. Als ik een fout heb gemaakt, moet je het maar even zeggen, Daanio0, want mijn kennis over dwergen is niet zo groot You could look to the outer, but more important is the inner
I'm gonna miss this, as it was a great help
door jjbouwen draak, 36 / 158 gepost: 18-2-2010 om 16u04
Antw: Orcs en Dwergen???
oorspronkelijk geplaatst door highelvesforever
Even iets: de Bolt Thrower van de dwergen is niet zo goed, omdat ze alleen pierce ranks kunnen doen, en kan je voor die punten beter iets kopen dat niet door ranks heen gaat, zoals een stone thrower. Als ik een fout heb gemaakt, moet je het maar even zeggen, Daanio0, want mijn kennis over dwergen is niet zo groot
Daar heb je gelijk in dan kan ik beter Dwarf Grudge Thrower inzetten! 8th edition
17 win
3 draw
9 lose
door daanio0 draak, 1786 / 3161 gepost: 18-2-2010 om 17u33
Antw: Orcs en Dwergen???
Zelf vind ik de bolt thrower handiger, omdat je voor 1 special choice 2 bolt throwers in kunt zetten, en je ook geen last hebt van partials... Maar dwergen zonder shooting? Het is mogelijk, maar de kans dat je wint is minimaal. Wat naar mijn idee de hele kracht van dwergen is, dat je eerst hier en daar ranken wegschiet, en via kanonnen probeert wat characters te beschadigen. De sterkte bij dwergen ligt dus volgens mij dus bij de combinatie, hoewel de meningen hierover wel eens willen verschillen.
Maar de kans dat je met puur warriors wint is nogmaals echt miniem, maar wel mogelijk.
Hopelijk heb ik je geholpen.
mvg
Daanio0. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door jjbouwen draak, 37 / 158 gepost: 18-2-2010 om 18u14
Antw: Orcs en Dwergen???
Iedereen die gereageerd heeft, heeft goed geholpen! Ik post binnenkort een nieuwe over een battle hopelijk zijn daar ook zulke goede reacties op 8th edition
17 win
3 draw
9 lose
door aramir Dwerg, 3882 / 4245 gepost: 18-2-2010 om 23u02
Antw: Orcs en Dwergen???
oorspronkelijk geplaatst door highelvesforever
Even iets: de Bolt Thrower van de dwergen is niet zo goed, omdat ze alleen pierce ranks kunnen doen, en kan je voor die punten beter iets kopen dat niet door ranks heen gaat, zoals een stone thrower. Als ik een fout heb gemaakt, moet je het maar even zeggen, Daanio0, want mijn kennis over dwergen is niet zo groot
Daar kan ik toch absoluut niet mee akkoord gaan... Je kan bij je Bolt thrower een engineer zetten, en als je wil er zelfs 2 per special nemen. Bolt throwers moet je goed gebruiken, en ze kunnen verdomd handig zijn om vervelende doelen zoals giants, demons of chariots weg te knallen.
Wat de dwergen zonder shooting betreft: dat gaat beter dan je denkt. Zet maar eens een leger op van 8 units dwarf warriors (8x20, full command), en zie maar eens wat dat geeft. Je leger is traag, maar niet totaal onbeweeglijk. Ikzelf gebruik vaak een leger met minimale shooting, vb. 1 cannon of 2 bolt throwers.
door daanio0 draak, 1787 / 3161 gepost: 18-2-2010 om 23u18
Antw: Orcs en Dwergen???
oorspronkelijk geplaatst door aramir
oorspronkelijk geplaatst door highelvesforever
Even iets: de Bolt Thrower van de dwergen is niet zo goed, omdat ze alleen pierce ranks kunnen doen, en kan je voor die punten beter iets kopen dat niet door ranks heen gaat, zoals een stone thrower. Als ik een fout heb gemaakt, moet je het maar even zeggen, Daanio0, want mijn kennis over dwergen is niet zo groot
Daar kan ik toch absoluut niet mee akkoord gaan... Je kan bij je Bolt thrower een engineer zetten, en als je wil er zelfs 2 per special nemen. Bolt throwers moet je goed gebruiken, en ze kunnen verdomd handig zijn om vervelende doelen zoals giants, demons of chariots weg te knallen.
Dat bedoelde ik dus.
Maar ik hoorde, dat als je voor dwergen warriors gaan, dat je beter andere kan nemen, en dus een heel ander leger, omdat er vele legers zijn die goedkoper zijn voor dezelfde stats en armour enz. En geef toe, tegen een all-shooting leger ben je wel de pineut. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door highelvesforever draak, 279 / 858 gepost: 19-2-2010 om 8u56
Antw: Orcs en Dwergen???
Ja, zoals ik al zei, mijn verstand over dwergen is niet zo groot en ik weet dus niks over master engineers, behalve dat ze bestaan You could look to the outer, but more important is the inner
I'm gonna miss this, as it was a great help
door daanio0 draak, 1789 / 3161 gepost: 19-2-2010 om 11u13
Antw: Orcs en Dwergen???
Master engineers zijn een soort dubbele champion van de crew. Bij een cannon, grudge thrower of bolt thrower kan je een engineer nemen, die geld als een champion, en die engineer geeft wat voordelen. Dan heb je ook nog een master engineer, die geeft weer andere, handigere voordelen. Jammer genoeg kost die wel een hero choice.
Je kan een engineer en een master engineer bij 1 warmachine doen, en dan heb je 2 voordelen, maar dat helpt niet bij de bolt thrower.
Dit zijn de voordelen:
Engineer:
BT: Bs4
Catapult of cannon: Reroll misfire chart.
Master engineer:
BT: Bs5
Catapult: Reroll artillery dice.
Cannon: D6 wounds-Niet D3.
Je kan dus een engineer en een master bij 1 machine doen, maar dat wordt wel verschikkelijk duur (Bijna even duur als de machine zelf).
mvg
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door aramir Dwerg, 3883 / 4245 gepost: 19-2-2010 om 11u31
Antw: Orcs en Dwergen???
oorspronkelijk geplaatst door highelvesforever
Ja, zoals ik al zei, mijn verstand over dwergen is niet zo groot
en ik weet dus niks over master engineers, behalve dat ze bestaan
Als je zelf twijfelt over je kennis over dwergen, is het misschien niet zo nuttig dat je advies geeft aan een beginner... Dat maakt het topic alleen maar langer en zorgt voor nodeloze tussendiscussies!
door jjbouwen draak, 38 / 158 gepost: 19-2-2010 om 14u04
Antw: Orcs en Dwergen???
Met Warhammer ben ik geen beginner met dwergen alleen wel 8th edition
17 win
3 draw
9 lose
door daanio0 draak, 1790 / 3161 gepost: 19-2-2010 om 21u56
Antw: Orcs en Dwergen???
oorspronkelijk geplaatst door Lolindir
oorspronkelijk geplaatst door jjbouwen
Met Warhammer ben ik geen beginner met dwergen alleen wel
Aramir had 't ook tegen HighElvesForever, en niet tegen jou.
Ik zie geen vraag in je openingspost, maar ik neem dus aan dat je gewoon advies wil op je eigen uitbreidingen? Dan stel ik gewoon dezelfde vraag als die ik aan iedereen vraag;
Welke stijlen van spelen spreken je aan?
Dat had hij al wel een deel beantwoord in de eerste 3 posts van hem, toch? Maar daarbij, nog even over de dwarfs, gewoon wat tips:
Ironbreakers zijn echt heel goed, al zeg ik het zelf. Voor nog geeneens zo heel veel punten, en een standaard 3+/2+ save, daar kunnen maar zeer weinig mensen tegenop boksen. Ikzelf heb er nog niet zeer veel in mijn leger, maar handig vind ik ze wel.
En, HEF, bedankt ... When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door jjbouwen draak, 42 / 158 gepost: 25-3-2010 om 10u34
Antw: Orcs en Dwergen???
Ik zat inderdaad al te denken aan ironbreakers, maar hoe moet ik die het beste opstellen (met hoeveel) . En ik hoorde dat ik zeker hammeres er in moest zetten!!! Wie is het daarmee eens want ik vind ze best veel punten kosten. Plus mijn vriend zei dat ik slayers er in moest zetten maar mij leek dat niet echt handig aangezien ze bijna geen armour hebben (alleen met rune), maar aan de ene kant 1 unit zou wel goed ownen tegen monsters als dragons enz. bij elven/goblins. 8th edition
17 win
3 draw
9 lose
door daanio0 draak, 1893 / 3161 gepost: 25-3-2010 om 14u36
Antw: Orcs en Dwergen???
Het ligt er helemaal aan welk doel de ironbreakers hebben. Zijn ze voor de verdediging van bijvoorbeeld Thorek, dan hoeft het maar 1 of 2 rangen diep te zijn. Maar voor andere dingen kunnen ze wel 3 tot 4 dik zijn. Ligt er echt heel erg aan hoe je ze gebruikt.
Zelf ben ik niet zo'n fan van slayers. Ze zijn wel sterk, maar ze vallen in bosjes, zelfs in combat. Dat is iets dat veel mensen vergeten: Als ze eenmaal in combat zijn, hebben ze nog steeds geen armour save. En met hun lage Initiative slaan ze ook nog eens later...
Hammerers heb ik geen ervaring mee, sorry. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
naar boven
© mandragon web team - 2000-2012disclaimer - privacy 0.2264 s