WAARSCHUWING: blijkbaar ondersteunt je browser geen JavaScript of staat het niet ingeschakeld. Aangezien JS op geen enkele manier de veiligheid of privacy van je pc in gevaar kan brengen, maar wel interessante interactiemogelijkheden biedt, gebruikt deze site erg veel JavaScript. Wil je dus van alle toeters en bellen genieten, doe jezelf een lol en verzet de settings van je browser even ;o)
Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Woensdagmiddag, 16:38, woonkamer, thuis.
Ik kreeg een smsje van mijn tegenstander van die avond: Sorry, ik ben ziek, ik kan vanavond niet komen. Nou, daar ging mijn eerste battle met mijn Bretonnians. Maar, ik gaf de hoop niet op, ik nam mijn 750ptn Bretonnians mee, en 1500Dwarfs. Ik was de winkel amper binnen, en ik kreeg al de vraag: Heb je al een tegenstander voor vanavond? Ik had het dus niet, dus wij gingen spelen.
Ik had al eerder tegen hem gespeeld, ik Skaven, hij Tomb Kings, en hij had me finaal afgeslacht. Hij heeft namelijk ruim 70 archers, 25 Tomb Guards, en een katapult. Zeer betrouwbaar, en hij is nog nooit verslagen bij ons in de winkel.
Maar deze keer liep het anders. Ik deed 250 punten van mijn Dwarfs af, en ik kreeg zo een gecombineert leger van 750ptn Bretonnia, en 1250ptn Dwarfs. Ik ging het gevecht aan, en het werd spannend. Jammer genoeg, na beurt 4 moesten we stoppen, de winkel ging sluiten. Maar, het was te spannend en er was nog niet duidelijk wie er zou winnen, dus we hebben besloten dit volgende week af te maken.
Ik zou het een grote eer vinden dat ik de eerste ben die hem zou kunnen verslaan, dus daarom vraag ik hier jullie hulp. Hieronder staat een kaartje, met hoe het er nu uitziet, en ik wil graag jullie hulp krijgen.
Eind beurt 4.
En hier zie je dus hoe het eruit ziet.
Er zijn 3 belangrijke punten waar ik op moet letten. Natuurlijk zijn dat al zijn 3 units
.
Links: Hier is het een gevecht van 4 Knights (FC) tegen 30 Archers en een tomb prince. Dit is heel erg zwaar, en ik ben bang dat ik het hier ga verliezen. Ik ben echter wel in het voordeel: Zijn Prince heeft nog maar 1 wound, en een 5+ save. Die kan ik dus wel dood krijgen, maar dat gaat wel weer ten koste van de normale skeletons. Hier is mijn vraag dus: Moet ik de prince afmaken, of moeten ik blijven proberen te winnen door gewoon skeletjes af te maken, want waarschijnlijk win ik dan net combat.
Midden: Dit is heel belangrijk. In deze unit zit een Tomb king met veel extra dingen zonder nog een enkele wound, en dat gaat dus zeer hard worden. Echter, ik heb veel dwarfs er tegenover staan, en met mijn Longbeards die hitten op 3 en wounden op 2. Mijn normale dwarfs hitten op 3, maar wounden maar op 5. En dan heb je dus ook nog de 5+ save.
Ik heb hier ook 2 thanes zonder extra upgrades staan, dat kan ook nog wel wat verschil maken.
En dan een erg belangrijk punt nog: Hij heeft een liche priest en zijn liche high priest erin staan. Als ik dus maar genoeg mannetjes dood, kan ik uiteindelijk zijn liche high priest afmaken. Maar met nog maar 2 beurten te gaan, zie ik het toch minder positief in.
En dan nog helemaal links. Daar heeft hij 18 Archers staan, en mijn ventjes vluchten. Wat zal ik hier doen?
Ik heb gelukkig achterin nog wel zo'n 9 Thunderers met shield en musician staan, en daarachter nog 20 Bretonnian Bowmen. Op de heuvel staan ook nog een trebuchet, een organ gun, een Grudge Thrower die alles mag rerollen, en dan nog een bolt thrower met Bs4.
Nu vraag ik jullie dus allemaal:
Wat zou ik doen in welk geval?
Zelf denk ik dat ik links de eerste beurt op de skeletons sla, dan een reform naar 2x2 zodat er minder terug slaan, en dan de 2e keer op de prince slaan. Dan moet ik er natuurlijk nog wel staan.
In het midden wil ik gewoon zo lang mogelijk blijven slaan en geluk hebben.
En op de archers rechts ga ik vollop schieten met mijn machines, en dan met mijn Men-at-Arms proberen ze te verslaan.
Trouwens, de doden tot zo ver, waar we ook echt punten voor krijgen, is:
Ik: 90ptn (zijn katapult).
Hij: 284 (Damsel, Paladin, BSB (<-- 100ptn extra waard)).
Trouwens, ik bedenk me net. In het midden staat ook nog zijn BSB, misschien dat ik die kan proberen af te slachten, dat geeft me weer 170 punten extra ofzo. En hij heeft daar een special banner dat hem verdedigt tegen shooting (to hit reroll bij shooting of 4+ward save).
Het zou echt heel fijn als jullie mij tips kunnen geven, echt heel erg bedankt alvast.
Daanio0.
Reacties
door daanio0 draak, 2745 / 3159 gepost: 9-12-2010 om 14u55
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
En ik was bijna zijn magie vergeten. Hij heeft heel veel magie, en doordat ik samen met Bretonnia speel, heb ik niet de +2 voor dispel. Hij kan dus heel veel extra slaan, en ook heel wat regeneraten... When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Lolindir lolinator, 6151 / 6329 gepost: 9-12-2010 om 17u25
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Als jij een wizard hebt met je bretonnians krijg je de +2 dispell bonus voor dwarfs niet. Als de wizard dood is, krijg je de dispell bonus geloof ik weer terug.
Hoe komt het dat beide priests in de unit in het midden achterin staan. Een challenge geweigerd?
Wie heeft de eerstvolgende beurt, jij of hij? Warhammer 8th edition stats:
Win: 22
Draw: 2
Loss: 1
Current Streak: 17
Longest Streak: 17
Click mah poke-egg
door daanio0 draak, 2750 / 3159 gepost: 9-12-2010 om 21u30
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
oorspronkelijk geplaatst door Lolindir
Als jij een wizard hebt met je bretonnians krijg je de +2 dispell bonus voor dwarfs niet. Als de wizard dood is, krijg je de dispell bonus geloof ik weer terug.
Hoe komt het dat beide priests in de unit in het midden achterin staan. Een challenge geweigerd?
Wie heeft de eerstvolgende beurt, jij of hij?
Ik heb de eerstvolgende beurt, en daarna heb ik hem nog maar 1 keer.
En hij zei dat zijn priest een make-way move naar achter mochten maken. Ik ging er vanuit dat dit wel mocht, want hij speelt altijd met Tomb Kings, en dat al voor een maand of 5, dus... When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Akyro draak, 1419 / 1550 gepost: 9-12-2010 om 22u17
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Je mag enkel de "make way" regel toepassen om characters die niet in base contact met de vijand staan in base contact te brengen. De enige manier om achteraan te staan is door een challenge te weigeren.
door daanio0 draak, 2753 / 3159 gepost: 9-12-2010 om 22u20
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
oorspronkelijk geplaatst door Akyro
Je mag enkel de "make way" regel toepassen om characters die niet in base contact met de vijand staan in base contact te brengen. De enige manier om achteraan te staan is door een challenge te weigeren.
Is dat dan ook niet een speciale regel van de TK? Als dat niet is, dan ben ik ongelooflijk blij, en dan laat ik een Thane en wat Rank 'n File units op de High priest slaan, en dat geeft me dan al een groot voordeel. Heel erg bedankt, dit scheelt al weer heel wat gezeik. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Akyro draak, 1420 / 1550 gepost: 9-12-2010 om 22u26
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Ik speel geen TK dus ik kan niks echt garanderen, maar volgens mij zijn er geen gevallen waar een character vrijwillig naar achteren kan gaan.
Vraag gewoon aan je tegenstander om de pagina te zien die zegt dat hij het mag. Op pagina 100 staat duidelijk beschreven hoe de make way regel werkt, dus jij kan in elk geval al aantonen dat hij niet via make way zijn characters mag verstoppen.
door Aditu mandraak, 2330 / 2493 gepost: 9-12-2010 om 22u56
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
oorspronkelijk geplaatst door Akyro
Ik speel geen TK dus ik kan niks echt garanderen, maar volgens mij zijn er geen gevallen waar een character vrijwillig naar achteren kan gaan.
Vraag gewoon aan je tegenstander om de pagina te zien die zegt dat hij het mag. Op pagina 100 staat duidelijk beschreven hoe de make way regel werkt, dus jij kan in elk geval al aantonen dat hij niet via make way zijn characters mag verstoppen.
Het enige leger waar characters naar achter mogen zijn Skaven (lead from the back special army rule).
Tegen TK is het basisprincipe net zoals tegen VC. Sla de characters (en dan vooral de hierophant) eruit en de rest van het leger volgt wel. I will not yield to evil, unless she's cute
Koen Ven
door daanio0 draak, 2755 / 3159 gepost: 9-12-2010 om 23u18
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Toch jammer, dit had een beurt eerder gekunt als ik het wist, maar dit geeft mij vele voordelen.
Nu kan ik dus met enige zekerheid wel zijn hierophant neerleggen en zijn maken wat indimmen, maar ik heb toch wat meer tips nodig. Kan ik nog iets slims doen met mijn machines, moet ik nog ergens een charge geven, of is het al redelijk duidelijk wat er gaat gebeuren?
Nogmaals heel erg bedankt.
Daanio0. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Colossus draak, 3180 / 3236 gepost: 9-12-2010 om 23u29gewijzigd door Colossus 9-12-2010 om 23u30
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Yep, Sla die ceater z'n hierophant dood en hij heeft verloren. Make way naar achter, ik zou er een lief ding voor over hebben om dat te mogen met m'n priests, maar dat is niet zo. Z'n archers zullen vallen als vliegen met hun ld3.
Als je kunt kiezn resolve dan de combat met de high priest eerst. Als je hem dood krijgt kun je er nog voor kiezen zijn prince in die archers daar neer te slaan, zodat wanneer hij op het einde vand e fase crumble tests moet nemen hij de ld 9 van de prins niet meer kan gebruiken en terug moet naar de 3 van de skeletten.
Bij mijn weten mag je in combat alleen maar reformen zodanig dat er meer modellen in combat komen, zeker niet minder. Ga, behalve als je de hierophant neerkrijgt, voor de skeletten, anders ga je zeker moeten testen om niet te gaan lopen.
En inderdaad schieten op de andere archers, bij gebrek aan ander target. De man at arms gaan er niet va winnen, tenzij de shooting hun aantal al verminderd heeft.
ik ben ook nieuwsgierig Naar de magic items van die priest en king. Samen nemen ze al 415 punten in van de lord slot, als je ze 'naakt' field.
Zo goed als alles staat in combat, dus het enige dat je absoluut wilt dispellen is het raisen. een keer extra meppen is griezelig, maar de skeletten gaan niet lopen en de enige manier om te winnen is ze allemaal doden.
Als hij z'n tomb prince in de archers probeert te genezen, meet dan eens goed na, want de incantation of summoning heeft maar een range van 12".And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door daanio0 draak, 2756 / 3159 gepost: 10-12-2010 om 13u19gewijzigd door daanio0 15-12-2010 om 22u59
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
I'm saved!
Echt heel erg bedankt, dit heeft mijn ongelooflijk veel geholpen. Maar inderdaad, ik mag niet minder modellen in combat zetten, jammer.
Maar het Item van die Tomb king en High priest is voor zover ik weet nada, niks, noppes, en dat was het eigenlijk wel . Ik heb er tenminste nog niks van gemerkt, maar waarschijnlijk heeft zijn high priest wel wat items om hem te beschermen, maar daar sla ik wel doorheen met een mooie Thane en 5 Ws5 S6 attacks. Moet lukken toch .
En inderdaad, als die hierophant dood is is de battle redelijk gespeeld, en dan samen met een dode tomb prince links, en genoeg shooting rechts, moet ik het toch wel kunnen winnen (hoop ik).
Nogmaals bedankt.
Edit: Net de battle gespeeld, en het viel een beetje tegen. Ik zei dat hij niet die make-way move had mogen maken, en hij gaf me daarin gelijk (nadat hij het opgezocht had). Echter, hij zei: Maar omdat dit nu toch al gedaan is, laten we het zo. Ik was het hier natuurlijk niet mee eens, en we hebben nog een half uur gediscussierd. Ik kwam zelfs nog met het redelijke aanbod, in het voordeel van hem:
1-2: Priests staan vooraan.
3-6: Priest blijven achter.
Zelfs hier was hij het niet mee eens, en ik kwam er dus achter dat hij ze echt niet vooraan wou zetten, en dus "moest" winnen. Beetje zielig, maarja, die mensen zijn er ook.
Uiteindelijk heb ik het nog redelijk goed gedaan. In de combat links ben ik volledig afgeslacht, maar helemaal rechts heb ik eerst flink wat geschoten, en na 1 beurt stonden er nog maar 5 archers overeind. En na de volgende beurt een flank charge te geven, en ondanks dat ik de feartest faalde toch nog 3 wounds deed, had ik het daar gewonnen.
Links kon niks meer gebeuren, jammer maar helaas.
In het midden had hij dus een groot voordeel, en aan het einde van beurt 6, had hij de combat flink gewonnen, en werd ik ingehaald in de achtervolging. We deden nog een beurt 7, om te kijken wat er nog allemaal zou blijven staan na de shooting. De Hierophant en de Icon Bearer kwamen te overlijden .
Voor mijn gevoel dus een winst, omdat ik het anders waarschijnlijk wel had gewonnen als ik die hierophant voorgeschoteld kreeg, maar omdat hij toch heeft gewonnen, zie ik het als een gelijkspel. Zo komt het dus ook in mijn Handtekening te staan .
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Colossus draak, 3190 / 3236 gepost: 15-12-2010 om 23u27gewijzigd door Colossus 15-12-2010 om 23u30
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Dus die kerel wéét dat het fout is, wist waarschijnlijk ook best al lang op voorhand dat het niet mocht, en is dan zo brutaal om, wanneer hij met zijn neus op zijn vals spel wordt gedrukt, toch nog te eisen dat hij vals mag verdergaan?
Ik had wel snel m'n boel bijeengepakt en gezegd dat hij maar een beetje met zichzelf moet spelen... Vindt die gast nog tegenstanders?
Wel, zolang hij maar kan zeggen dat hij nog nooit heeft verloren...
Je mag je niet zo laten overroepen Daan... Je had gelijk en jullie wisten het allebei. De juiste reactie bij zo'n stoot is niet toegeven en maar zo verder doen of naar compromissen zoeken, maar eens meewarig en minachtend kijken en iemand anders zoeken om tegen te spelen.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door stevanov draak, 97 / 150 gepost: 16-12-2010 om 10u20
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
oorspronkelijk geplaatst door Colossus
Dus die kerel wéét dat het fout is, wist waarschijnlijk ook best al lang op voorhand dat het niet mocht, en is dan zo brutaal om, wanneer hij met zijn neus op zijn vals spel wordt gedrukt, toch nog te eisen dat hij vals mag verdergaan?
Ik had wel snel m'n boel bijeengepakt en gezegd dat hij maar een beetje met zichzelf moet spelen... Vindt die gast nog tegenstanders?
Wel, zolang hij maar kan zeggen dat hij nog nooit heeft verloren...
Je mag je niet zo laten overroepen Daan... Je had gelijk en jullie wisten het allebei. De juiste reactie bij zo'n stoot is niet toegeven en maar zo verder doen of naar compromissen zoeken, maar eens meewarig en minachtend kijken en iemand anders zoeken om tegen te spelen.
Je hebt helemaal gelijk, maar het is wel kut voor daanio als hij zijn spel moet onderbreken, puur om die kerel een lesje te leren, zijn plezier van de avond is dan ook weer vergald.
door highelvesforever draak, 741 / 858 gepost: 16-12-2010 om 10u25gewijzigd door highelvesforever 17-12-2010 om 9u29
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Volgens mij ben je gewoon zwaar zielig als je zo gaat redeneren, jij zou echt zwaar hebben gewonnen als hij die make-way move niet wilde blijven doen... Ik feliciteer je!
oorspronkelijk geplaatst door daanio0
When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
Had je aan moeten denk
Maar volgens mij heeft hij gewoon een regel overtreden, en heel officieel zou dat betekenen dat je verliest, maar laten we maar niet zo ver gaan...
EDIT: om maar geen volledige off-topic berichten te posten, is dit een van de huisregels (had ik ff opgezocht, voor de duidelijkheid):
#@$!^&*: We hebben op Mandragon bewust geen vloek-of-vuilewoorden-detectie gezet, want we veronderstellen dat we na ongeveer 3000 jaar beschaving wel voldoende wellevendheid bezitten om niet botweg op elkaar te liggen schelden. Daarvoor zijn heel toffe spellen op computer verkrijgbaar, maar hier hoort het NIET thuis. You could look to the outer, but more important is the inner
I'm gonna miss this, as it was a great help
door Athel draak, 691 / 835 gepost: 16-12-2010 om 14u06
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Wat een trieste speler..
Je moet wel echt geen leven hebben als je het heel erg belangrijk vind om een Warhammer (een spelletje dat er is voor het plezier) battle te winnen...
Dat hij onverslagen is is niet gek, als hij altijd zo speelt.. "Chaos always wins, because it's better organised"
- Rolf, Warseer
door daanio0 draak, 2794 / 3159 gepost: 16-12-2010 om 17u16
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Stevanov, niet schelden .
Maar hij is heel aardig, maar ik denk dat hij, zoals Athel al zegt, gewoon te graag wil winnen. Ik ga denk ik dus ook niet meer tegen hem spelen, want verliezen vind ik niet erg, soms is het zelfs leuk om op je vingers te worden gekeken, maar dit vond ik toch te ver gaan.
En Colossus, ik heb vroeger veel problemen gehad, en één daarvan is dat ik nooit weg moest lopen van een discussie/ruzie. En omdat practisch iedereen al een battle had, had ik ook niet de keuze om een andere battle te zoeken.
Maar inderdaad, de volgende keer hou ik vol, en ga ik mijn gelijk krijgen. Alhoewel, ik zal hier niet nog eens in trappen.
En een voordeel voor mij: de halve winkel keek naar onze discussie, dus een tegenstander wordt moeilijk voor hem .
Daanio0, en zoals Colossus opmerkte: Daan. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door stevanov draak, 100 / 150 gepost: 17-12-2010 om 0u06
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
oorspronkelijk geplaatst door daanio0
En een voordeel voor mij: de halve winkel keek naar onze discussie, dus een tegenstander wordt moeilijk voor hem
.
Dit is geniaal
Voor de rest waar scheld ik? "het is kut" wilt voor mij hetzelfde zeggen als "het is niet leuk", als dat in Nederland niet gebruikt wordt is het misschien een Vlaams eigenheidje. Als jullie het echt als schelden zien dan zal ik er op letten.
door Athel draak, 696 / 835 gepost: 17-12-2010 om 7u27
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
feitelijk gezien is het inderdaad vloeken en niet schelden "Chaos always wins, because it's better organised"
- Rolf, Warseer
door stevanov draak, 101 / 150 gepost: 17-12-2010 om 10u36
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
oorspronkelijk geplaatst door Athel
feitelijk gezien is het inderdaad vloeken en niet schelden
Ja randje boordje hé, want Vlamingen gebruiken dat effectief als synoniem voor "het is niet leuk". Dus in dat opzicht is het zelfs niet vloeken
door Colossus draak, 3193 / 3236 gepost: 17-12-2010 om 12u38
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Mja, ik denk dat niemand er moeilijk gaat over doen, maar laten we voor de veiligheid buiten de grijze zonde blijven. (en daarmee bedoel ik niet maar helemaal overstappen naar de zwarte.)
Het K-woord zou je waarschijnlijk ook nog niet ten overstaan van je ouders gebruiken, en op MDG komen er ook mensen van om en bij die leeftijd. Doe ons een plezier en speel op veilig.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door stevanov draak, 102 / 150 gepost: 17-12-2010 om 13u09
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
oorspronkelijk geplaatst door Colossus
Mja, ik denk dat niemand er moeilijk gaat over doen, maar laten we voor de veiligheid buiten de grijze zonde blijven. (en daarmee bedoel ik niet maar helemaal overstappen naar de zwarte.)
Het K-woord zou je waarschijnlijk ook nog niet ten overstaan van je ouders gebruiken, en op MDG komen er ook mensen van om en bij die leeftijd. Doe ons een plezier en speel op veilig.
Ok duidelijk (nog even bijvermelden, dat ik dat wél bij mijn ouders gebruik in die zin, en samen met mij half vlaanderen )
door daanio0 draak, 2798 / 3159 gepost: 17-12-2010 om 20u22
Antw: Dwarfs+Bretonnia Vs. Tomb Kings.
Ik gebruik het als Nederlander ook hoor, maar ik zie dit als een site waar je net als tegen onbekenden praat, vrienden van vrienden. Je bent sociaal, maar let wel wat op je taalgebruik. Maar dit gaat zwaar off-topic, sorry dus . When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
naar boven
© mandragon web team - 2000-2012disclaimer - privacy 0.522 s