WAARSCHUWING: blijkbaar ondersteunt je browser geen JavaScript of staat het niet ingeschakeld. Aangezien JS op geen enkele manier de veiligheid of privacy van je pc in gevaar kan brengen, maar wel interessante interactiemogelijkheden biedt, gebruikt deze site erg veel JavaScript. Wil je dus van alle toeters en bellen genieten, doe jezelf een lol en verzet de settings van je browser even ;o)
Opstelling en voorafjes
De opstelling,
openbare gallerij
Deployment
x
de legende van de alliantie
kanonneuh!!!!
verder bevat de lijst ook nog:
Dwarves
Thorek Ironbrow
master engineer
Master engineer
15 ironbreakers
full command
Cannon
Cannon
bolt thrower
bolt thrower
organ gun
organ gun
Wood elves
Spellweaver lvl 3
Glamourweave kindred, elven steed
Noble
10 dryads
10 dryads
10 glade guard
10 glade guard
7 scouts
4 warhwak riders
Treeman
Special rules:
dwergen
THorek ironbrow is een special character. Hij brengt altijd een anvil of doom mee naar battle. Eerst over de anvil of doom:
-De anvil kan niet bewegen.
-De crew van de anvil heeft een 4+ ward, en is unbreakable.
-De anvil guard hebben gromgil armour en great weapons.
-Iedere beurt in de shooting phase, slaat de runelord op 1 van de 3 runen:
-de eerste laat een unti dwarfs moven.
-de tweede maakt een unit dwarfs immune to fear en terror.
-Maar deze vorige worden nooit gebruikt, want de derde doet 2D6 S4 hits op een unit om het even waar op de tafel, geen los required. Geen armour allowed. Indien een flying unit een wound pakt mag hij niet vliegen in zijn eigen beurt, en van alle units wordt hun movement gehalveerd in de volgende beurt.
Op de rune slaan gebeurt door een D6 te gooien.
gewoon slaan is succsvol op 2+, met ancient power slaan (D3 units affected) is succesvol op 4+.
Als het niet succesvol is, wordt er op de misfire chart gerold.
Thorek ironbrow is de grrotste van de runesmiths en voegt daar nog een paar bonussen aan toe:
-Thorek heeft 1+ armour
-Thorek zijn aanvallen laten geen armour toe, en als er een raakt wordt het magisch armour van diegene die hij raakt vernietigd.
-Thorek slaat ancient power op 3+ ipv 4+.
-Thorek heeft zijn leerling Kraggi bij, die hem toelaat een failure te herollen, wanneer hij slaat.
Master engineers: Master engineers 'entrenchen' een war machine. de war machine telt als in hard cover en alsof ze op een defended obstacle staat.
Als een master engineer bij een kanon staat, heeft diet kanon S10, en doet het D6 wounds ipv D3.
Gunner's pride: dwergse crew van een war machine is stubborn, zolang de machine er nog staat.
Korte beentjes: dwergen vluchten en achtervolgen 2D6-1
relentless: dwergen mogen altijd marchen, zelfs als er vijanden dichtbij staan.
wood elves
wood elves hebben geen movement penalties wanneer ze door een bos lopen.
Wood elves hebben geen shooting penalties wanneer ze bewegen.
glade guard longbows: glade guard bogen hebben S4 op short range.
forest spirits: dryads en treeman zijn forest spirits. Dit houdt in dat ze immune to psychology zijn, een 5+ ward hebben tegen niet-magische aanvallen en hun eigen attacks magical zijn. Dryads causen fear, een treeman terror.
warhawk riders hebben hit and run, wat wil zeggen dat ze op het einde van de combat, voor break test, vrijwillig mogen fleeën. De vijand mag niet achtervolgen, en de warhawk riders rallyen automatisch op het einde van die move.
De treeman heeft een strangleroot attack. Hij kiest een vijand binnen de 6" (geen los nodig) en die krijgt een artillery die S4 hits, S5 als hij binnen de 6" van een bos staat.
De treeman is flammable, en heeft 3+ scaly skin. hij kent ook treesinging als een bound spell, power lvl 3.
een karakter met glamourweave kindred krijgt de forest spirit special rule.
deployment, nu ook met scouts
X
Donkere wolken verzamelen zich
In opdracht van de lolinator.
Ik ben niet geheel blij met het eindresultaat, maar om het te wijzigen zou ik nog een paar dagen langer bezig zijn, en ik had m al liever eerder gepost.
Reacties
door YUZworks draak, 246 / 505 gepost: 13-8-2009 om 20u56
Antw: Opstelling en voorafjes
so far so good, precies wat ik verwacht had ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door Akyro draak, 546 / 1550 gepost: 13-8-2009 om 21u02
Antw: Opstelling en voorafjes
Zitten de scouts nog verstopt?
door Colossus draak, 1794 / 3236 gepost: 13-8-2009 om 21u12gewijzigd door Colossus 13-8-2009 om 21u16
Antw: Opstelling en voorafjes
Ja, scouts komen er altijd later op.
Nu je het zegt... Ik kan ze er net zo goed opzetten nu, als Yuz er geen heeft moeten we zelfs niet rollen. (dus Yuz, heb jij nog scouts?)
Om op Yuz te reageren:
So far so better! Niet wat ik verwacht had, maar beter dan dat!
Weet jij wat een anvil of doom precies doet Yuz? Een hint: flyers are screwed, en karakters die op hun eentje rondlopen al helemaal.
Misschien moesten we elkaar onze special regels al beginnen uitleggen... As a matter of fact, ik zal ze nu onder aan onze army list toevoegen.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door Akyro draak, 547 / 1550 gepost: 13-8-2009 om 22u30
Antw: Opstelling en voorafjes
Op de rune slaan gebeurt door een D6 te gooien.
1: misfire
de rest: succes. Bovendien, als het een 4+ is, heeft de runelord de rune geraakt met ancient power, met als resultaat dat niet 1, maar D3 units het effect krijgen.
Ik dacht dat je op het voorhand moest zeggen of je de rune gewoon of met ancient power gaat proberen te slaan. Een gewone poging lukt op een 2+ en een ancient power lukt pas op een 3+ (waar een 1 of 2 dan een misfire oplevert).
Het is lang geleden dat ik nog eens Thorek tegengekomen ben, en het kan zijn dat het toen nog volgens de oude regels ging.
door Colossus draak, 1795 / 3236 gepost: 13-8-2009 om 23u26
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik heb het nog eens gecontroleerd en je hebt gelijk... Ik ga eens een hartig woordje moeten spreken met onze lokale dwergenspeler die de mensen al meer dan 2 jaar wijsmaakt dat z'n anvil beter is dan hij zegt...
*'up-to-no-good face*And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door Lolindir lolinator, 4700 / 6329 gepost: 14-8-2009 om 0u16
Antw: Opstelling en voorafjes
Heerlijk, die akkefietjes.
YUZ, je kan ook je legende plaatsen (en vergeet niet de magic items te verwijderen enzo) Warhammer 8th edition stats:
Win: 22
Draw: 2
Loss: 1
Current Streak: 17
Longest Streak: 17
Click mah poke-egg
door daanio0 draak, 694 / 3159 gepost: 14-8-2009 om 0u40gewijzigd door daanio0 14-8-2009 om 0u51
Antw: Opstelling en voorafjes
Met bovenstaande aanpassingen klopt alles, op 1 klein puntje na. Er staat duidelijk in de regels van Thorek dat alle armour van de vijand wordt vernietigd, inclusief magic armour. Maar een normaal schild bijv. wordt ook vernietigd.
Trouwens, kunnen alle units van de Dark Elves er ook nog bij, want dan snap ik alles wat beter.
Dankje. En is er trouwens al een dicelog aangemaakt?
En ik lees net nog even het stukje bij Kraggi door, en daar staat ook een fout, want als Thorek misslaat mag hij nog een keer gooien, dus ook met een 2 bij ancient power, maar als hij dan een 1 gooit, let op, geen 2 dus, gaat er 1 af op de miscast table!!! Dit heeft dus zo zijn voordelen en nadelen. De miscast table is:
1=kapot.
2-3=volgende beurt wachten.
4-6=gewoon volgende beurt schieten, nu niks...
Daanio0
p.s. Aramir toch.... (of was hij dat niet...) When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Akyro draak, 548 / 1550 gepost: 14-8-2009 om 10u26gewijzigd door Akyro 14-8-2009 om 10u30
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door Lolindir
Heerlijk, die akkefietjes.
Thorek is geen akkefietje
EDIT: voor zover ik weet hadden de dark elves geen shades, tenzij Skarsnik zijn lijst nog heeft gewijzigd (wat betekenen die tekeningetjes op de pegasus riders eigenlijk?)
door Lolindir lolinator, 4702 / 6329 gepost: 14-8-2009 om 10u44
Antw: Opstelling en voorafjes
Dark Elves hadden inderdaad geen Shades.
Tekentjes zijn waarschijnlijk om ze uit elkaar te houden. Warhammer 8th edition stats:
Win: 22
Draw: 2
Loss: 1
Current Streak: 17
Longest Streak: 17
Click mah poke-egg
door Colossus draak, 1796 / 3236 gepost: 14-8-2009 om 10u52
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door Akyro
oorspronkelijk geplaatst door Lolindir
Heerlijk, die akkefietjes.
Thorek is geen akkefietje
EDIT: voor zover ik weet hadden de dark elves geen shades, tenzij Skarsnik zijn lijst nog heeft gewijzigd (wat betekenen die tekeningetjes op de pegasus riders eigenlijk?)
goed, dan zet ik er nu de scouts op.
Ik veronderstel dat die tekeningetjes iets zijn om ze uit elkaar te houden.
Die met de vlag is waarschijnlijk bijvoorbeeld de BSB, er is er nog een met een soort diamant, dus dat is misschien crystal of midnight, of gem of nightmares. Die met dat zwaard heeft waarschijnlijk een magisch wapen vast, enz...
Het leuke is wel dat ik niet zo hard moet raden naar dat magisch wapen en die banner, met die speciale lolindir-regels.
Ik raad:
-De banner is natuurlijk de hydra banner, hij geeft hydras veel te grote bonussen om hem niet mee te nemen.
-Alhoewel er genoeg leuke opties zijn voor een magic weapon, wordt door de aanwezigheid van lolindir volgens mij de hydra blade de beste keuze. Dit is natuurlijk niet zeker, het zou een smerige verrassing zijn om een goedkoper wapen terug te vinden, en die god verdoemde ring of hotek of pendant of kaleth.
-Die met dat boog symbool is ook niet moeilijk te raden. De dark elfs hebben immers maar één magische boog, dat is dus lifetaker.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik teveel achter een paar random symbolen zoek, en dat ze helemaal niets willen zeggen. Dan zal ik nog verrast worden i guess. And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door YUZworks draak, 250 / 505 gepost: 14-8-2009 om 17u41
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik ga het even kort doen, als vereist kan de lolinator dit aanvullen:
de 4 "symbooltjes" zijn masters op een pegasus.
de vier blokken bij de tempel zijn gewoon elf foot troops (hebben die een speciale naam?)
De hydra's+crew spreken volgens mij voor zich (die met het gele symbooltje is lolindir met zijn pitbull) en de 2 "scout eenheden" zijn harpies... al horen dat er 3 te zijn
Waarschijnlijk mijn fout, denk er maar een 3e groepje van 5 achter... deze zal met het volgende kaartje toegevoegd worden....
special rules: naast de scenario/lolindir rules niet bijster veel, een paar dingetjes:
de 4 blokken om het gebouw staat eigenlijk in skirmish mode. (dit ziet er iets overzichtelijker uit)
de symbooltjes staan inderdaad voor een magisch item... ik ga hier niets over vertellen.
en op dat voervloekte aanbeeld na, zie ik er nog steeds niet tegen op... ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door Akyro draak, 549 / 1550 gepost: 14-8-2009 om 17u51
Antw: Opstelling en voorafjes
4 Masters?
Op de kaart staan er 5...
door YUZworks draak, 252 / 505 gepost: 14-8-2009 om 18u04
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door Akyro
4 Masters?
Op de kaart staan er 5...
excuseer... ik heb lang overwogen de BSB er niet in te doen, daarom werkt het in mijn hoofd nog steeds als 4+1 master... ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door YUZworks draak, 253 / 505 gepost: 14-8-2009 om 18u09
Antw: Opstelling en voorafjes
oh, nog 2 vraagjes:
Welke eenheden in jullie legers hebben afstandswapens(magic items mag je voor je houden)?
zijn de warhawks een eenheid of kunnen die los van elkaar vliegen?
die dryads zien er als model trouwens erg hard uit!
maareh... waar had ik mijn tondeldoos nu gelaten? ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door daanio0 draak, 706 / 3159 gepost: 14-8-2009 om 19u47
Antw: Opstelling en voorafjes
je bedoelt gewoon welke een boog/geweer hebben? De kannonen spreken voor zich, voor de rest alle elves, behalve dryads en de treeman. Ik geloof dat het zo is, verbeter me anders maar.
En de warhawk riders zitten in een unit. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Akyro draak, 550 / 1550 gepost: 14-8-2009 om 21u27
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door YUZworks
die dryads zien er als model trouwens erg hard uit!
maareh... waar had ik mijn tondeldoos nu gelaten?
De hydra's kunnen de dryads het vuur aan de schenen leggen.
Als ze beurt 2 overleven natuurlijk
door Lolindir lolinator, 4704 / 6329 gepost: 14-8-2009 om 22u17
Antw: Opstelling en voorafjes
Ironisch dat datzelfde vuur ook de grootste zwakte is van de Hydra. Warhammer 8th edition stats:
Win: 22
Draw: 2
Loss: 1
Current Streak: 17
Longest Streak: 17
Click mah poke-egg
door Colossus draak, 1798 / 3236 gepost: 15-8-2009 om 0u17
Antw: Opstelling en voorafjes
Dryads mogen dan flammable zijn, omdat ze maar 1 wound hebben is dat van tataal geen belang.
warhawk riders zijn een unit, anders had ik ze wel wat meer verspreid.
Alle wood elves dragen per definitie een longbow, ook de characters. De forest spirits niet. (maar de spelweaver met glamourweave kindred dan weer wel).
De treeman heeft natuurlijk nog zijn strangleroot.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door Aditu mandraak, 2210 / 2493 gepost: 15-8-2009 om 10u01
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door Colossus
Dryads mogen dan flammable zijn, omdat ze maar 1 wound hebben is dat van tataal geen belang.
warhawk riders zijn een unit, anders had ik ze wel wat meer verspreid.
Alle wood elves dragen per definitie een longbow, ook de characters. De forest spirits niet. (maar de spelweaver met glamourweave kindred dan weer wel).
De treeman heeft natuurlijk nog zijn strangleroot.
Dryads zijn niet flammable, enkel treekin en treeman.
Van die wood-elf lijst begrijp ik de scouts niet echt. Ze kosten 5 punten meer dan de gewone glade guard, maar zijn hun extra str op short range kwijt. Ik denk dat ik eerder voor een eenheid wardancers was gegaan, voor wat extra close combat power, en die kosten maar 1 punt meer dan de scouts (als je er een dryad uithaalt kan je een eenheid van 7 zonder problemen zetten).
En je gaat je combat power nodig hebben, want de dwergen hebben niets bij behalve hun gunline (ik vraag me zelfs af of die dwergen lijst wel legaal is, tenzij het een special rule is die ik niet ken, of specifiek afgesproken voor dit gevecht). I will not yield to evil, unless she's cute
Koen Ven
door Colossus draak, 1801 / 3236 gepost: 15-8-2009 om 10u24
Antw: Opstelling en voorafjes
Die dwergen lijst is niet legaal op zich, maar de core/special/rare/character slots zijn onder ons beiden verdeeld. De wood elves staan in voor de core, terwijl de dwergen zowat alle special en rare slots opvreten. Dat is ook de reden waarom er geen wardancers meer zijn: er was geen slot meer vrij.
Verder zijn ze nog scouts omdat ik niet verwachtte nog veel ruimte over te houden bij de opstelling, en ik ze wat naar voren wilde voor march blocking purposes 'n' stuff. Bovendien, ik heb nog nooit met wood elves gespeeld, en ik wil scouts! And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door YUZworks draak, 256 / 505 gepost: 15-8-2009 om 11u23
Antw: Opstelling en voorafjes
dus, zodra jullie alle kanonnen geladen hebben... schiet maar!
*misfire!* ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door daanio0 draak, 713 / 3159 gepost: 15-8-2009 om 12u04
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door YUZworks
dus, zodra jullie alle kanonnen geladen hebben... schiet maar!
*misfire!*
Begrijp ik hieruit dat je ons de eerste beurt geeft?
vreemd. En is er al een dicelog aangemaakt?
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door YUZworks draak, 257 / 505 gepost: 15-8-2009 om 12u31
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door daanio0
oorspronkelijk geplaatst door YUZworks
dus, zodra jullie alle kanonnen geladen hebben... schiet maar!
*misfire!*
Begrijp ik hieruit dat je ons de eerste beurt geeft?
vreemd. En is er al een dicelog aangemaakt?
Daanio0
Als ik mij niet heb verkeken op de speciale regels kregen jullie die als aanvaller sowiezo.
Beter nog, daar wacht ik praktisch al de gehele week op ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door Colossus draak, 1802 / 3236 gepost: 15-8-2009 om 12u32
Antw: Opstelling en voorafjes
ah, inderdaad, wij hebben de eerste beurt.
Maar ik dacht dat lolindir iets als een startsein zou moeten geven.
bvon, dan leg ik even m'n msn aan, en als ik daanioo toevallig tegenkom, bespreken we wat we gaan doen.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door daanio0 draak, 718 / 3159 gepost: 15-8-2009 om 18u47
Antw: Opstelling en voorafjes
Das mooi.
Als Colossus hier even neerzet wanneer hij online kan komen, kom ik dan ook wel. Ik kan vanavond van ong. 8 tot 12, en morgen van 9 tot 12 's ochtends, dus zeg het maar. En is die dicelog nou al aangemaakt, want anders kunnen we het nog niet doen. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Colossus draak, 1805 / 3236 gepost: 15-8-2009 om 19u11
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik maak die desnoods zelf wel aan.
Ik ben ook thuis, ik zal m'n msn aanleggen, en dan wel zien wanneer je on line komt.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door Colossus draak, 1806 / 3236 gepost: 15-8-2009 om 19u23
Antw: Opstelling en voorafjes
Okay, de dice log bestaat. Wanneer je je email ingeeft zou je er naartoe moeten kunnen gaan.
voor mensen die de site kwijt zijn:
http://dicelog.com/dice
Je moet eerst je email adres valideren. dat kun je doen onder de titel 'advanced usage'
dan kies je: dice log service: join an existing dice log
dan geef je je email en paswoord in.
Dan krijg je een lijst van logs die je kunt volgen. Dit zal er normaal maar één zijn, tenzij je er nog andere hebt op dat moment. diegene die wij gebruiken is nr. 841.
En den ben je binnen en kun je beginnen rollen, alsook de rolls van de anderen zien.
Afspraak op voorhand: voor het rollen van een artillery die is het de gewoonte om gewoon het nummer dat je rolt op een D6 met 2 te vermenigvuldigen, en 6 is misfire.
Op dit moment heb ik lolindir, Yuz en daanioo aan de log toegevoegd. Ik gebruikte daarvoor de email die ik uit m'n msn contactpersonen lijst kon halen.
Als er nog geinteresserden zijn die de log willen volgen, laat iets weten.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door daanio0 draak, 720 / 3159 gepost: 15-8-2009 om 19u29
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik heb een speciaal e-mailadress voor dit soort dingen, en dat is ook degene waarop ik spelletjes doe enz, die stuur ik wel even naar je toe. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Colossus draak, 1807 / 3236 gepost: 15-8-2009 om 19u38gewijzigd door Colossus 15-8-2009 om 19u42
Antw: Opstelling en voorafjes
Voor de battle: m'n spellweaver rolt voor spells in de lore of athel loren:
6 + 4 + 5 = 15
Ik verwissel nr. 4 voor nr. 1.
De spells zijn dan:
-treesinging (bossen verplaatsen OF S5 hits voor een vijand in een bos)
-ariels blessing (geeft een unit regeneration)
-call of the hunt (laat een unit moven OF geeft een unit in combat een extra attack)
ik kwam even in de verleiding om de lore of beasts te gebruiken, maar ik realiseerde me toen dat de enige werkelijk nuttiige spell daarin the beast cowers zou zijn. En die kan ik maar één keer per beurt casten. En er staan 10 friggin monsters op tafel.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door Colossus draak, 1808 / 3236 gepost: 15-8-2009 om 20u43
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik was al de move aan het doen, toen ik besefte dat er misschien gevechtsverslaafde hydras tussenzitten... Die moeten eerst, dus nu wachten we op Yuz.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door YUZworks draak, 258 / 505 gepost: 16-8-2009 om 2u35
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door Colossus
Ik was al de move aan het doen, toen ik besefte dat er misschien gevechtsverslaafde hydras tussenzitten... Die moeten eerst, dus nu wachten we op Yuz.
Weer een slordigheidje van mij
van links naar rechts, de middelste (uiteraard) overslaand:
6, 6, 4 en 1... hmmm, khaine ziet deze toren graag verschijnen denk ik.
(vanaf links) hydra 1, 2 en 3 hebben de special rule Kameleon (-1 to hit, als er een artillery dice word gegooid gooi ik er ook een en kies ik welke dice telt. als ik misfire roll telt de hydra tijdelijk als kameleon af)
de meest rechtse hydra heeft de opdracht gekregen de magier te gaan pesten. Hij moet in een rechte lijn richting de spellweaver lopen, zover als hij kan, en chargen als hij kan(+D6") Hij mag zijn breath weapon hoe dan ook gebruiken op dit karakter als de range het haalt. Hij zal tegen dit character een challange uitvoeren, en krijgt in combat sowiezo +1s +1a.
hmmm... geen resultaat om over te klagen denk ik zo.
Vraagje: Als jullie een artillery dice gooien, kunnen jullie er dan ook een voor mij gooien? dat komt mij ivm tijd/pc snelheid veel beter uit... alvast bedankt.
oh, en nogmaals voor de duidelijkheid: dat zijn 3 eenheden van 5 harpies per stuk daar rechts boven, geen 2. ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door daanio0 draak, 727 / 3159 gepost: 16-8-2009 om 10u33
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik heb het nog eens gelezen, en dit is best wel zuur. Maar waarom ik nu iets post, is omdat ik een vraag heb. De Organ Gun mag een artillery dice hergooien, maar mag YUZ dan ook de 2e herrollen?
Daanio0
p.s. Lolindir moet de vraag beantwoorden, niet YUZ, want dat zou niet eerlijk zijn... When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Akyro draak, 552 / 1550 gepost: 16-8-2009 om 11u33
Antw: Opstelling en voorafjes
-4: Kameleon!; De vele overwinningen van deze Hydra heeft hem vele trofeeën en eerbetoon gegeven. Een van die trofeeën was een magische olie die de kleur van de huid van deze Hydra doet samensmelten met de omgeving. Hierdoor hebben vijandige schutters een -1 penalty op hun to hit tegen deze Hydra en zijn meesters. Als de tegenstander een war machine gebruikt dat een Artillery Dice gebruikt, dan mag de Dark Elf speler ook een Artillery Dice gooien. De Dark Elf speler mag bepalen of hij zijn eigen worp doet gelden, of de originele worp laat doorgaan. Als de Dark Elf speler een “misfire” gooit, dan ziet de crew de Hydra duidelijk, ondanks de olie, en gebruiken ze hun eigen Artillery Dice resultaat.
Het is niet echt herrollen. De dark elf speler rolt zelf een Artillery Die en beslist dan of hij zijn worp of die van de tegenstander gebruikt, onafhankelijk van hoeveel keer er al herrold werd.
door daanio0 draak, 729 / 3159 gepost: 16-8-2009 om 11u42
Antw: Opstelling en voorafjes
Dat snap ik wel, maar nu ga ik ook even wat citeren.
Whenever you fire then Organ Gun you may re-roll the Artillery dice if it didn't score a Misfire. If a misfire results on the re-roll, it automatically causes a Fzzz... Clunk (een rol van 5 of 6 dus...) results as the gun simply fails to fire.
Nu vraag ik me dus af, als jij en de DE speler allebei bijv. een 2 gooien, en jij rolt hem dus overnieuw, ofdat de DE speler dan ook opnieuw mag gooien.
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door Akyro draak, 553 / 1550 gepost: 16-8-2009 om 11u59
Antw: Opstelling en voorafjes
Hmmm dat is inderdaad een grijze zone.
Lolindir to the rescue
door Colossus draak, 1809 / 3236 gepost: 16-8-2009 om 12u00gewijzigd door Colossus 16-8-2009 om 12u01
Antw: Opstelling en voorafjes
Nee, één van de in steen gehouwen regels van warhammer is dat een die maar één keer herrold mag worden.
Als beide spelers dezelfde die zouden willen herollen, wordt er meestal gespeeld dat die effecten elkaar opheffen, en er helemaal niets herrold mag worden.
Maar de kameleon hydra herrolt niet. die zegt dat yuz ook een artillery die rolt, en dan kiest of hij die doet gelden. Wij mogen onze eigen dus wel herrollen, maar als yuz een 2 rolde is het niet zoveel avance..., maar als hij een 10 of missfire rolde, dan wel.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door Akyro draak, 554 / 1550 gepost: 16-8-2009 om 12u13gewijzigd door Akyro 16-8-2009 om 12u14
Antw: Opstelling en voorafjes
Het blijft in mijn ogen nogal vaag, aangezien de volgorde van de rolls niet vastligt.
Moet de organ kun eerst zijn finale aantal schoten kiezen voordat de dark elf speler dat mag proberen te wijzigen of mag de organ gun eerst rollen en na de dark elf roll kiezen of hij herrolt?
EDIT: de "mag nooit een re-roll rerollen" werd nergens geschonden dacht ik.
door Colossus draak, 1810 / 3236 gepost: 16-8-2009 om 12u38
Antw: Opstelling en voorafjes
oh, trouwens yuz, ik zou willen dat je in de dice log rolt, die ervoor gemaakt is. Daar dient hij voor en dan kunnen we volgen.And behold, the almighty god-king Settra did awaken from his sleep of blessed oblivion. His legions, long buried beneath the sands, did arise and stand to attention, awaiting his order. And he did say 'War', and the world did tremble...
door Lolindir lolinator, 4709 / 6329 gepost: 16-8-2009 om 21u18
Antw: Opstelling en voorafjes
Slechte timing van mij om op vakantie te zijn (met erg beperkt internet).
Anyway. Het lijkt me als volgt;
1e rol; normaal organ gun schot
Daarna mogen de Dwergen rollen om hun misfire te voorkomen.
Afhankelijk van het laatste dwergen-resultaat mag de Dark Elf speler zijn poging wagen. Warhammer 8th edition stats:
Win: 22
Draw: 2
Loss: 1
Current Streak: 17
Longest Streak: 17
Click mah poke-egg
door daanio0 draak, 735 / 3159 gepost: 16-8-2009 om 22u11
Antw: Opstelling en voorafjes
dus eerst de 2 dwarf rolls, en dan pas de dark elf speler.
Okee dan.
En geld dit voor alle artillery dices, of alleen degene op de hydra's?
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door YUZworks draak, 259 / 505 gepost: 17-8-2009 om 15u46
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik ben het idd met loli eens, dat lijkt mij de beste optie. (onafhankelijk van of dit voor mij beter is... met regels ben ik over het algemeen heel sportief)
Verder zal ik zo vaak mogelijk in de dice log rolen, maar ik heb helaas die optie niet altijd.
tegen slechts 3 hydra's (de kameleonnen) ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door daanio0 draak, 739 / 3159 gepost: 17-8-2009 om 21u42gewijzigd door daanio0 17-8-2009 om 21u43
Antw: Opstelling en voorafjes
okee, dat laatste valt me zeker mee. Dan kan ik nog gewoon lekker op de rest schieten.
EDIT: ik zie dat je nog steeds niet de legenda erop hebt gezet, dat zou ik toch wel makkelijk vinden, en echt veel werk is het geloofik niet. When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door YUZworks draak, 263 / 505 gepost: 18-8-2009 om 15u45
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door daanio0
EDIT: ik zie dat je nog steeds niet de legenda erop hebt gezet, dat zou ik toch wel makkelijk vinden, en echt veel werk is het geloofik niet.
toch wel, gezien ik zelden achter de computer zit waar alle juiste bestanden op staan. (en ik helemaal zelden tijd heb gezien die korte tijd dat ik achter een pc zit financiën ed voor gaan...)
tot ik tijd heb zul je het hier mee moeten doen ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
door daanio0 draak, 742 / 3159 gepost: 18-8-2009 om 18u49gewijzigd door daanio0 18-8-2009 om 19u02
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door YUZworks
oorspronkelijk geplaatst door daanio0
EDIT: ik zie dat je nog steeds niet de legenda erop hebt gezet, dat zou ik toch wel makkelijk vinden, en echt veel werk is het geloofik niet.
toch wel, gezien ik zelden achter de computer zit waar alle juiste bestanden op staan. (en ik helemaal zelden tijd heb gezien die korte tijd dat ik achter een pc zit financiën ed voor gaan...)
tot ik tijd heb zul je het
hier mee moeten doen
Toch maar goed van die legenda. Want ik geloof namelijk dat die laatste (aan de kleur te zien de 2e op de legenda) geen veteraan is, dat staat er tenminste niet bij. Is dit een foutje in de legenda, is dit in een foutje bij de rolls, of heb ik iets over het hoofd gezien? Ik geloof tenminste niet dat Dc'reek geen veteraan is...
Sorry voor het eventuele onderhoud.
Daanio0
Trouwens, aangezien Colossus hierboven al heeft kunnen raden wat de items waren, kan het ook zijn dat hij dat nu doet via het aantal punten want, even de bovenste master genomen, (ik noem het teken niet, vanwege eventuele latere verwijdering, zodat Colossus het nog steeds niet kan raden):
master: 80.
mount: 50
is samen: 130.
Het totaal was 185, wat maakt dat het item/items 55 is. En aangezien je vast niet wil dat wij een duidelijke schatting kunnen maken, zou je dit eventueel weg kunnen doen.
En van colossus verwacht ik sportiviteit, maar toch, gewoon voor de zekerheid.
Daanio0
Ik wil net dat venster afsluiten, kom ik er ineens achter wat de BSB heeft. Haal dat dus maar snel weg, en ik weet gelukkig niet wat het precies inhoud, en ik zal er proberen geen rekening mee te houden, maar dat zal eerlijk gezegd niet 100% lukken.
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door daanio0 draak, 752 / 3159 gepost: 19-8-2009 om 21u34
Antw: Opstelling en voorafjes
Okee, ik wou je er alleen maar even op wijzen.
En dat sportiviteit, daar heb je wel gelijk in... When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door aramir Dwerg, 3713 / 4245 gepost: 20-8-2009 om 9u23
Antw: Opstelling en voorafjes
oorspronkelijk geplaatst door daanio0
Okee, ik wou je er alleen maar even op wijzen.
En dat sportiviteit, daar heb je wel gelijk in...
Tussendoor, wat Colossus doet is naar mijn mening iets wat elke ervaren warhammerspeler doet. Je kan items vaak gewoonweg raden door wat te gokken op de punten. Veel spelers weten ook wat basistroopers en allerhande kosten en kunnen dus gemakkelijk uitrekenen wat je voor de rest bij hebt. Reken dit dus maar niet als 'valsspelen' (iets wat mij zowieso nogal vergezocht lijkt), maar als pure warhammer professionaliteit.
door daanio0 draak, 754 / 3159 gepost: 20-8-2009 om 9u42
Antw: Opstelling en voorafjes
Ik reken het ook niet als valsspelen, maar wat Colossus hierboven deed vindt ik goed. Gewoon gokken. Maar bij een online battle weet je al van tevoren hoeveel punten elk unit kost, dus dan kan je het makkelijker gokken. En dat laatste vindt ik minder, maar wat colossus deed (zonder de punten dus...), vind ik ook pure slimheid.
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door daanio0 draak, 761 / 3159 gepost: 21-8-2009 om 0u19
Antw: Opstelling en voorafjes
Jongens, ik heb al gewaarschuwd, maar hier komt dan toch het tegenvallertje: Ik ben van zaterdag tot zaterdag weg, en de week daarna (ook tot zaterdag...) kan ik minder online komen. Sorry daarvoor.
Maar ik kan alles op vakantie wel bijhouden via mijn mobiel, maar ik kan daar niet inloggen. Dus begin de beurt maar, maar dan moet colossus mijn deel maar doen.
Daanio0 When playing an enemy that has no honor, you'll sometimes have to get rid of your own too to ensure a victory.
7th edition: W4-G2-V8
8th edition: W17-G7-V13
door YUZworks draak, 272 / 505 gepost: 21-8-2009 om 17u03
Antw: Opstelling en voorafjes
Aramir, je hebt volkomen gelijk hoor. Ik vind het ook helemaal niet erg dat dit gebeurd. ~Skarsnik, terug van weggeweest.~
naar boven
© mandragon web team - 2000-2012disclaimer - privacy 0.7804 s